leifsjoqvist

2009-07-11
16:15:02

Historien om Idioten 668
Idioten     förnekar    sig    inte.
Han    fortsätter   att    komma.
Nu   hävdar han att    jag tving-
ar honom kvar. Herregud  om
han försvann skulle jag tänka
mig att bli kristen.

Många har  kommit till mig     och frågat vem
den skallige idioten i klubbhuset som skrek
som en galning och attackerade tolken  från
Venezuela är.

 Upprepade gånger har jag och klubben förklarat
för honom att  han   inte får vara där.   Han har bli-
vit avhyst av polisen och ändå  verkar han inte be-
gripa.

Han har tvingats bort från Västra Frölunda 2 gånger
Från GAIS en gång.
IFK har vägrat ta emot honom.

Han är minst sagt en av Göteborgs minst omtyckta
män. Han är fullständig renons om  sig själv.  Han
säger sig äga 50 miljoner och tre företag men  när
vi var i Malmö tänkte han sova i bilen. Han begriper
inte att ingen tror honom.

Han har otaliga gånger blivit   upplyst att ingen vill
veta av honom och ändå bara   dyker han upp   till
synes som inget hänt. Han tycks inte begripa vad
som händer i världen runt om honom och  sedan
projicerar han vilt. Allt är alla andras fel. Han är to-
talt utan insikt.

Problemet är hela tiden   hans son som ingen   har
något emot. Denna stackars pojk som år ut  och år
in får skämmas för sin korkade far. Överallt  där  Idi-
oten blir utkastad är det ingen som har något att an-
märka på pojken.

Jag vet inte hur jag skall bli av  med Idioten.
Jag kan ju utesluta sonen för att pappan är
galen.
Så där står jag med Idioten och vet inte vad
jag skall göra.

Så finns  det de som  tycker   det   är konstigt  att
det är svårt att   rekrytera ledare  till svensk idrott. 
Det konstiga är någon överhuvudtaget    vill göra
detta   jobb som   allmänpraktiserade    psykiatik-
er utan betalning och   utan behörighet  att  sätta  
in  starkt seditativa mediciner.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: