leifsjoqvist

2009-06-27
01:31:18

Cykla i Malmö
Jag trodde att den samlade  bildumheten
fanns i Göteborg. Efter en vecka i   Skåne
vet jag annat. En  dag på cykel i     Malmö
slutade med en   ihjälskrämd   kärring vil-
ken var 5 centimeter från att ända  mitt liv.
Jag cyklade ikapp henne och vrålade rätt
in i bilen vilket fick henne att  tappa  kopp-
lingen och få ett tjuvstopp.

Vid en av  korsningarna  på    Pildammsväg-
en var det en turk som inte ville ge företräde
trots massor av skyltar och streck i marken.
Han fick fingret och en visad röv.  Han  stan-
nade och gapade  massa   oförskämdheter
på turkiska och jag ropade lite på svenska.

Ytterligare några korkade bilister fick  tvärnita
denna dag i Malmö vilket gör att  jag med lätt-
het kan utnämns Malmö till Sveriges   bildum-
maste stad.

Det är verkligen hög tid att göra alla städer fria
från privatbilism!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: