leifsjoqvist

2009-06-30
11:07:06

Hotet mot den moderna civilisationen
igår var jag som   vanligt    uppe   vid   Delsjön och
badade.  Åter var det   ryssar där.    Fy för den lede.
De   hade  bergsprängare så   som   man  hade   i
den   utvecklade   världen på 1990-talet och ur den
dånade  techno   och rysk pudelrock. Jag   klarade
ungefär en halvtimma sedan   kände jag att   mag-
reflexerna höll på att vinna. Gud nåde oss om den
barbariska invasionen från öst får fäste.

Imorse efter en blöt natt och våta lakan  som   störde
sömnen vaknade jag  till och åt frukost.   Sedan bläd-
drade jag på text-tv och gjorde snabbkollen på kanal-
erna. Stannade upp på TV3 som   hade det värsta av
det värsta. Ibland har  jag   stannat upp vid    detta på
nätterna och bara fascinerats.   Frågesprogram med
lättklädda damen som ständigt pratar en massa skit.
Nu ville man ha samtal om två ölmärken och runt det-
ta pratade en storbystad kvinna  oavbrutet. Jag  tvivlar
på att ens Berlusconi skulle producera dylik skit,  inte
ens rysk oligarksmörja skulle sjunka så lågt. Kvinnan
i rutan sa ring mig 34 gånger på 129 sekunder.

Detta är den fria TVs credo.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: