leifsjoqvist

2009-06-01
11:22:20

Mardröm
Jag sov jour natten till lördag och
hade en mardröm som hette duga.
Jag drömde att en samling busar
band mig och slog mig och sedan
satte mig i en rymdraket av samma
slag som den i Hedenhös ( alltså av
gammalt virke). I bakgrunden hörde
jag ett avskyvärt ljud som rev sönder
mina trumhinnor.


Jag skickades ut i rymden i denna bräck-
liga farkost och det tog inte lång stund in-
nan "rymdskeppet" började falla isär. Hela
tiden detta jävla oljud i öronen.

Så sprack skeppet och jag föll handlöst
genom tomheten. Jag såg marken komma
och väntade bara på att slå ihjäl mig. Sista
tanken: jag slipper åtminstonde detta jävla
ljud.

Då vaknade jag.
Direkt insåg jag vad det var för oljud
som skapat drömmen.
Det var en av klienterna som satt och
lyssnade på full volym i sommarnatten.
Alla fönster öppna.
Han lyssnar på samma låt om och om igen.'
Med stor glädje!

Vad det var för låt:
Lyssna själv ( på egen risk)!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: