leifsjoqvist

2009-03-30
23:40:43

En alldeles vanlig dag
Vaknade med ett ryck på jobbet.
Sovit illa. Pissat tre gånger.
Segade mig kvar för jag ville skita
ordentligt innan jag skulle ut och cykla.
Lyckades til slut med det.
Vi pratar avdelning komocka.

Satte på mig lurarna och lyssnade till
Nantucket sleighride av Mountain. En
grym skiva med Travellin in the dark  som
bonusspår. Här pratar vi riktigt bonus. Det
är en grym version. Leslie West använder
sina feta fingrar på gitarren som en oralvirituos
använder tungan mot clitoris och resultatet blir
ett vrålande utopia.

Igår lyssande jag till Made i Japan på väg till jobbet
och där  lyssnade jag till hur Deep Purple gestaltar
sex i Child in time och då särskilt Ian Gillan och hans
röst(er).

På väg över Älvsborgsbron bytte jag till Camel och Mirage.
Ända sedan 1974 en av mina stora favoriter. Camel var
tillsammans med E,L&P, Gentle Giant de stora banden
efter gudarna Genesis (när Gabriel var ett gudsbevis).

Jag stoppade vid Wettergrens på avenyn och kollade konst-
böcker tillsammans med Peter Apelgren. Han sa inget. Jag
sa inget. Jag köpte Jangfeldts biografi över Majakovski och
jag undrar hur jag kommer att fröhålla mig till den då min
bild av Majakovski tidigt bestämdes av Nynningen och fram-
för allt Torbjörn Säfve, Jag brinner.
Jag köpte också fyra volymer av Pelecanos.

Så till Valhalla och simma 1500 meter.
Det är ganska tråkigt så jag brukar simma frisim, bröstsim,
ryggsim enkel och sist bakvänd fjäril. Det brukar göra gott.
Min Esther Williams var där. Jag har kolat på henne de sen-
aste 10 åren och hom är still going strong. Snygg. Hon verk-
ade snegla lite åt mitt håll idag...............

Jag käkade torftigt dagens som kallades grekisk tallrik.
Jag cyklade hemåt och satte på Colloseum och deras
liveskiva från tidigt 70-tal. Farlowe har en grym röst. Lost
angeles
är hela 70-talet fångat på en vinylskiva vars skiv-
foder inte var vitt papper som brukligt utan var av röd plast.
Man såg igenom. Transparens.

Cyklade hem.
Käkade lite frukt.
Sov en stund.
Kollade mejl och svarade på fyra.

Träning klockan 17.
Vi körde lite stationer. Lätt träning. Killarna var glada.
Möte feter om träningstider för våren och ett möte
om en cup på nationaldagen i samarbete med
Poseidon. Jag utsattes för att vara tävlingsansvarig.

Kom hem vid nio.
Käkade pasta med grönsaker.
Ändå inte mätt.
Tog två fat med musli, hallonkräm och mjölk.
Mätt. Fet och mätt.

Har gått på diet en vecka och tränat som en gnu.
Kollade vågen på Valhalla.
Resultat av en vecka........jag har gått upp ett kilo!

Livet är orättvist.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: