leifsjoqvist

2009-03-23
12:22:02

Kommer hem och är Sysifos
Cyklade hem i den underbara vårsolen.
Fick mottaga obscena gester av ett gli vid
nya skolan vid Hovgårdsplan. Han fick:
"dra röva i koks" i retur

Handlade på Netto.

Kom hem.
Alla ljus tända. Två tallrikar med pasta och
intorkad ketchup stod på bordet. Skärbrädan
ute och bordet nedkletat av matrester. Spisen
nedsölad och diskhon full.
Allt som vanligt.
Bara att rulla upp stenen igen.



Jag ringer min son och frågar för tusende gången
hur han kan med att lämna det så efter sig. Svaret
kom direkt: "Jag hann inte"!

Den unga generationens standardsvar:
-Jag hann inte!
Det är märkligt för man ser dem aldrig ha bråttom.
De stiger upp ur sängen mellan 12 och 16.
De sitter i timmar vid TV eller spel.
De sitter i timmar och slöpratar med varandra.

När man ber dem om hjälp kommer nästa standardsvar:
-Sluta stressa mig! Ta det lugnt! Jag gör det sen!

Jag kollar i kylen och förrådet och ser att min son som
vanligt använt fileerna och kantarellerna till sin måltid
med pasta och ketchup. Ju dyrare råvaror ju bättre sma-
kar ketchupen.

Kommentarer:
#1: kenny

Du tror inte att det finns en risk med

det faktum att du hänger ut ätteläggens

beteende på bloggen? Jag menar "nu har

gubbjäveln hängt ut mig igen, nu ska jag

fan i mig lämna köket i värre röra än sist".

Var ska denna spiral sluta? Kanske skulle du ansöka

om att få vara med i Super-Nanny eller nåt,

innan allt exploderar?

2009-03-23 @ 13:15:14
#2: Leif

Super-Nanny. Det är ju ett runkobjekt.

2009-03-23 @ 15:29:32
#3: Dr Bisserwesser

Sisyfos

2009-03-24 @ 09:17:08
#4: Leif

Det visar sig att denna annorlunda stavning är fullt gångbar på Google. Men visst är det Sisyfos

som är det än så länge korrekta

2009-03-24 @ 09:41:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: