leifsjoqvist

2009-03-24
21:55:35

Nu är våren här
Jag sitter och njuter mitt kaffe i köket.
Då börjar några idioter att gasa sina
trimmade moppar alldeles under föns-
tret. Igår körde några andra med fyrhjuling
på våran plan.

Det är nu jag verkligen känner att jag börjar
bli gammal.
Jag hatar dem.
Jag vill slå dem och dera jävla moppar vill
jag vira fyra varv runt halsen och sluta med
att köra ner avgasröret i halsen.

Det är nu jag äntligen förstår vicevärd Gustavsson
från 1973 när han jagade oss kvällar och nätter
när vi körde med våra trimmade Push Dakotas
eller Zundappar utanför hans fönster.
Han var en mycket arg man.

Vi tyckte att han var en idiot.
Vi kallade honom för SS.

Jag tänker detta när jag öppnar köksfönstret
och bollar med en rutten apelsin och hoppas
att han utan avgasrör snart skall passera.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: