leifsjoqvist

2009-05-11
22:21:33

Input och output
Idag cyklade jag från jobbet i ganska bra
tempo. Jag cyklade till Valhallabadet där
jag simmade i  bra tempo i 45 minuter.
Jag bastade sedan och kände
mig mycket nöjd.

Ur viktminskningssynpunkt gjorde jag dock
ett litet misstag då jag stannade till vid Joh-
anssons lunchkrog( grymt namn för ett Kina-
hak). Deras lunchbuffe är mycket mäktigt.


Jag tänkte softa lite men någonstans i mat-
ångorna försvann den ambitionen.

Jag började med biff i grönsaler, kyckling i
cocosmjölk, friterad bläckfisk och räkor,
stekt spaghetti, ris och god curysås. Det
var mättande men inte tillräckligt, så jag
gav mig på kålpudding och potatis och av-
slutade med lite stekt biff och hemmagjort
potatismos.


Kalorimatchen vanns tyvärr av inputen och
det rätt överlägset.
Cykling 2 timmar  ca  1000kcal
Siming 45 minuter ca  500kcal

Johanssons lunch     3000kcal

Det var tungt att ta sig hem efter lunchen.

Kommentarer:
#1: Joel

Det kortet kan vara bland det mest underhållande alla tider, det här inlägget kan ha varit ditt bästa hittills!

2009-05-12 @ 01:00:52
#2: Kenny

Idag åt jag lunch på en kinakrog i Kungälv, som jag

måste ta med dig till. För 72 spänn får man sleva

i sig så mycket man vill från en kina/vietnambuffé, en buffé med dagens husmanskost, samt en sushibuffé. Till efterrätt fanns en MÄKTIG glasstunna man kunde sleva i sig från. Jag satt i pre-diabeteschock i en timme på jobbet efter lunchen. Du skulle vara i himlen!

2009-05-14 @ 19:30:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: