leifsjoqvist

2009-05-27
23:55:15

Jag röstar inte

Jag slutade att rösta 1994.
Det var då vänstern slutade att existera.
Det fanns och finns mycket som kallar
sig vänster med det är mest mammas
gossar och flickor som letar sig fram på
alternativa vägar för att främja sin karriär.

En riktig väsnter agerar utifrån ett klasspers-
pektiv. Ett perspektiv som inte lämnar några
val annat än död eller överlevnad, frihet eller
slaveri.

Alltsedan 1994 har borgerligheten svalt alla
politiska partier. Alla letar sig mot ett konsensus.
Vi skall alla tycka lika. När alla kommer från sam-
ma klassmässiga bakgrund och från samma
sociala miljöer är det inte längre så svårt.

Varför skulle jag då ge denna korporativism mitt
stöd genom att gå och rösta?
Varför skulle jag då senare gå och rösta i den
största demokratiska bluffen sedan Athens dag-
ar och som kallar sig EU?

Min röst ger ju bara denna lätt sminkade diktatur
en eyeliner extra.

Alla borde ju också tänka efter varför alla i makten
är så angelägna att vi som boskap skall gå i rätt
riktining.
Follow the money heter ju ett gammalt recept. När
det gäller EU pratar vi om upp emot 20 mijarder i
bara löner oavsett andra förmåner för att hålla byg-
get igång.

Benito och hans polare införde en korporativ stat i Italien.
Alla skulle tycka lika
.

För svensk del är det ju skit samma om alla platser
tas av Gudrun Schyman det kommer ju ändå inte att
ändra ett skit. Det skulle ju bara kunna tas som invänd-
ninga att kvinnoförtryck är demokratiskt när Gudrun
sitter på massa plaster i de rådande församlingarna.

Systemet får ju ett problem om allt färre röstar. Pissar
i urnorna. Det visar att folk vill annat.
Varför vill Sahlin och Reinfeldt att sådana som jag skall
rösta?
Jo, för jag behövs som alibi.

När makten anklagar medborgaren för att han inte röstar
då borde alla inse att något är tok.
Om det var så att makten var rädd att förlora sin position
skulle de ju vara nöjda och glada över röstskolket.

Västvärlden stelnar.
Liberalismen har TBC.
Det behövs att vädras.
Det behövs en ny medicin.
Det behövs en ny kur, annars
dör patienten.

Det brukar sluta så här för de maktfullkomliga

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: