leifsjoqvist

2009-05-03
19:03:52

Rik och ensam
I senaste numret av tidningen Existera
funderar Stephan Mendel-Enk över de oför-
skämt rika och vad de gör med sina pengar.

Han läser om George Clooney som sitter en-
sam i lyxhus i Italien med kockar som ger hon-
om alternativa menyer, en egen pool och en
egen hemmabio där han ser en till två filmer
om dagen.

Vad skiljer honom från mig?
Jag äter på Johanssons och erbjuds ett stort
urval när jag äter deras lunchbuffe.
Jag simmar på Valhalla någon eller några
gånger i veckan.
Jag går på bio och ser de filmer jag vill.

Vad skiljer?
Jo, han gör det ensam.
Jag gör det tillsammans med andra människor.

Det är alltså hemligheten med att leva rikt.
Man blir ensam och avskuren från liv.

Kommentar:
#1: André Dagerud

Kul att denna fantastiska lunchrestaurang fick utrymme i din blogg! Johanssons pannkakor och raggmunk är klassiker.

2009-05-04 @ 13:42:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: