leifsjoqvist

2009-05-25
12:33:01

Veckans I-landsproblem
Jag brukar spela Hjärter på Internet.
Det och så har jag dagens P1 utbud
som bakgrund är avkoppling som het-
er duga.

För den som inte vet vad Hjärter är så
är det ett spel med fyra deltagare och det
handlar om att undvika att få in hjärter och
spader dam. 1 minus för varje hjärter och
13 minus för spader dam, undantag är om
man tar in allt då får man istället plus 26.
Den som först får 100 minus förlorar och
den som då har minst poäng vinner.

Historisk kärlek

Spelet är anonymt och man vet bara varifrån
deltagaren spelar. Man kan när man vill gå
ur spelet och det är här problemet uppstår.
I vår värld vill ingen ta skiten och blir det pro-
blem bryter man och lämnar. Så även här. Det
är därför ovanligt att man kan slutföra en om-
gång. 

Det är irriterande.

amerikansk liberal kärlek i praktiken


Men mest irriterande är Stuart Jones från Sussex.
Jag vet naturligtvis inte om det är hans namn el-
ler om han verkligen kommer från Sussex. Allt jag
vet är att han är engelsk. I vilket fall när Stuart är med
då blockerar han varje omgång alternativt lämnar så
fort han får en minuspoäng. Han är Hjärters svar på
politikens bin Laden.

När "engelsk" dyker upp på spelbordet tänker jag Spanska
stöveln, pålning, stegling och annat trevligt som jag vill att
Stuart skall utsättas för.

(Slår på stegling och hittar en annan sökande. En lärare
 som vill ha "lämpliga" böcker om stegling för Årskurs 3!)



Kristen kärlek i praktiken
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: