leifsjoqvist

2009-11-22
23:25:41

Hur lever vi...
Förra fredagen var jag på fest med tre bögar.
Rättare vi var på en fest med massa folk. Det
var första gången jag varit på fest med män
som var uttalat bögar. Det förvånar mig när
jag tänker på det. Jag har inga problem med
att folk är homosexuella men jag finns inte i
miljöer där de finns eller där de kan vara be-
kväma, som fotbollen.

Såg en dokumentär ikväll om de rumänska
romerna. De har alltid varit utanför. De har
varit utanför så länge att de inte vill vara in-
nanför. De gånger de försökt har det inte säl-
lan slutat med massdöd. Intressant var dock
intervjun med en klanledare i Craiova som men-
ade att kriminaliteten gått för långt. Han insåg
att om stater går ihop är det kört för alla romer.
tecken på vilja till en ny Förintelse finns i framför
allt Östeuropa och nu med romer som målgrupp.

Utanförskapet har samma konsekvenser i Sverige
och i våra  förorter. Om Förorten är det enda stäl-
let där du kan känna dig hemma och slippa bli stig-
matiserad så skiter du i att det enda sättet att få
en inkomst är att tigga eller stjäla.

Det är märkligt att människan som menar att vi
civiliserat oss i tusentals år och haft så många fi-
na tankar om saker och ting inte kommit längre i
att få med alla på resan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: