leifsjoqvist

2009-11-26
12:36:16

Lycklig dag i det lilla livet
Jag tömmer min brevlåda och finner den
full av ögongodis. Det är den stora tidskrifts-
utdelardagen. Kvällen är bokad till att kolla
text. Jag har arbetat bort det värsta tvånget
när det gäller tidssskrifter, ett tag gömde jag
eller stal pengar för att få prenumerationer på
min älskade tidssskrifter. En vändpunkt var när
jag 1986 prenumererade på Raw material report
som var uselt gjort och som presenterade värl-
dens produktion i gruvor. Den kostade mig i dag-
ens penningvärde 2000kr per år.


I vilket fall så fick jag idag bl a senaste numret
av Offside som alltid innehåller läsvärdheter och
denna gång ett lång reportage om ÖIS. Denna
klubb har en sak de är världsbäst på. De har värl-
dens bästa hejaramsa: Gänga lö, gänga lö, gänga
löööööö.......(
för den oinsatte i göteborgsk vokabul-
är betyder det intercourse med pubishår)


Sedan bläddrar jag i OM, Ordfron Magasin, som yy-
värr bara blir sämre. Artiklarna känns nattståndna
och utan studs. Det är en känsla av trötta rebeller
som gör ett sista försök att revoltera. T o m bokut-
givningen känns som om den haft sina bästa dagar.

Arena överraskar med ett riktig spännande nummer
om maskulinitet och uppror. Tidningen som gett re-
volt light ett ansikte har nu dyngat på med rejäl an-
siktsmask.

Så Kadens. Cykeltidning. Här kan man gråta över att
man saknar kransar i titan eller handtag i med virade
läderremmar eller att man aldrig kommer att kunna kö-
pa S-WORKS ENDURO SL CARBON. Den kostar 98000:-
och då utan pedaler.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: