leifsjoqvist

2009-10-19
23:44:22

Den vardagliga rasismen
Igår så skulle mina smågossar ha träning
inomhus. De glada 7-åringarna hindrades
dock till att beträda hallen då den var ocku-
perad av massa blattar som spelade innebandy.

Jag stövlade in och skrek åt dem att ta sina
klubbor och flyga och fara. De ursäktade sig
och sa att de hade bokad tid. Det hade ju äv-
en jag. De var dock så övertygade i sin rätt
att jag var tvungen att kolla. Jag fick då reda
på att det var jag som hyrt fel tid.

Jag dealade dock så att de gav mig halva tiden
och det under ursäktande. Jag mottog ursäkten.

En morsa kom fram till mig och undrade hur jag
vågade att gapa så åt "gänget". Jag förstod att
hon menade att då de var blattar så var de ju
per definition farliga. Jag sa inte till henne att
blattarna var medlemmar i Kyrkans Ungdom.
Det fick jag reda på när jag ringde. Ibland blir
folks allmänna rasism så tröttande att jag inte
orkar att korrigera.


(För den som inte läser här vanligen används här
 blatte i sann Zizeks anda. Alltså vi som är frigjorda
 och anser alla männsikor lika rätt och värdighet lad-
 dar av orden och försöker vinna dem.)

Kommentarer:
#1: kenny

Tjockis

2009-10-20 @ 08:08:10
#2: Leif

Usch, nu blev jag kränkt....

2009-10-20 @ 12:23:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: