leifsjoqvist

2009-10-11
00:49:54

Vilka dårar det finns
För några år sedan kidnappades ett par
pingsvänner i Ryssland. Det blev ett him-
la ståhej.Det var ju vita svenskar som bara
ville missionera sin tro. Klart att svenska
staten skulle ingripa då.

Når några unga svenska muslimer åker till
Pakistan och grips av oklara orsaker låter
det annorlunda. Vad gör dom där? Är den
huvudsakliga frågan. Nu har de släppts.De
är inte anklagade för något. Någon som skäm?



Det börjar bli svårt. Jag kollar Mohammed Omar
och hans stollar som kräver att få kränka homo-
sexuella. De jämför homosexuella med en far som
knullar sin femårige son. Värre ändå är deras för-
nekande av Förintelsen vilket för övrigt bara nazi-
ster sysslar med. De pratar om den judiska konsp-
irationen vilket här i landet styrs av familjen Bonniers.
Allmänt anses Mossad vara en av världens bästa
säkerhetstjänster. Om jag ville skapa opinion för
Isralel och deras aggression mot palestinier så ha-
de jag skapat Mohammed Omar och hans vänner.
De vill ha sharia och en islamitisk teokrati som är
i stor avsaknad av demokrati såsom vi känner till
den.

Öppna Kanalen brukar jag ibland titta på predikant-
er från Pingskyrkan och jag räds över denna kollektiva
psykos. Man ylar tillsammans. Man himlar med ögonen
och man pratar ständigt om livet efter detta. Deras lycka
är den galnes. Precis som Omar och hans anhang har vi
här att göra med människor som i princip skiter i det jor-
diska livet. Det enda som räknas är att tjäna Gud här på
jorden så att man får en shysst plats i paradiset. Vad spel-
ar då jordiskt liv för roll? Det märkliga är dock deras ständ-
iga hatande och hotande? Var finns kärleken? Finns den här?

Anyone for free Prozac?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: