leifsjoqvist

2009-09-28
14:17:13

Besök av min dotter
0335 ringde telefonen på söndagsmorgonen:
-E du vaken, hörde jag min dotter säga.

Jag steg sedan upp 830 för den var dags
för åter en "ledig" dag i fotbollens tjänst.

När jag återkom 1700 fascinerades jag åter
över hur väl jag lyckats med att ge min dotter
en jämlik uppfostran:

-14 glas
-4 muggar
- 3 skålar
hade hon ätit(?) och druckit (?) ur.

Detta utspritt i tre rum.
I vardagsrummet var sängkläderna i soffan som
såg ut för att råkat ut för en performance med
Hiroshima som motiv.

Lösnaglar, halväten nektarin och fyra tomflaskor
Loka.

Gurka framtagen och kvarglömd jämte mjölkpaket
och smör.

Jag gladdes över att hon i vilket fall gjort iordning köks-
bordet tills jag tittade på golvet och insåg vad ett par
svepande rörelser med handen kan göra.

Jag förvånades dock över att hon denna gång glömde
att fråga efter pengar när hon gick.

Det är en pappas flicka!


Kommentar:
#1: Anonym

Hon hade ju väninnor med sig? TRE STYCKEN!

2009-09-30 @ 01:00:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: