leifsjoqvist

2009-09-23
13:53:19

Den vanlige medborgaren
Brun-Göran har talat.
Han säger att han talar för den "vanlige" svensken.
Adolf talade för den vanlige tysken.

Göran Hägglund är den värsta populisten sedan
Ian och Bert gjorde politiken löjlig under 1990-talet.
Löjligheten kostade en massa invandrare livet. Vi
fick Lasermannen, VAM, skinheads och en renässans
för nazism och rasism.

I Snittet i P1 säger Brun-Göran att han visst vill ha en
kulturell elit som talar om vad som är bra eller dålig
kultur. Så mycket för elitfrågan. Göran har en agenda.
Göran är fascist utan att ens veta om det.

Det är han och hans kristna vänner som talar om hur
vi skall vara och hur vi skall leva.
I Görans värld har alla sommarstuga och familj.
I Görans värld är alla vanliga.

Frågan är vad de vanliga vill göra med andra kulturer,
etniciteter och religioner?

Kanske man med dold kamera kommer att hitta en dikt
på Brun-Görans pulpet i framtiden:
När jag kommer hem till familjen lägger jag en fjärt,
det är det röven är till för, inte knulla stjärt.

På fredagar brukar jag min hustru pulla,
inte med andra kulturers kvinnor knulla.

Vi vanliga gillar varor som packas ur frigolit,
inte sådant som skrivs på papper av kulturens elit.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: