leifsjoqvist

2009-09-04
14:22:08

En av de sämsta filmer jag sett
Förra året gjordes filmen Defenders of Riga .
Filmen skildar när letterna tar till vapen för
att försvara sin stad mot en tysk överste och
hans legoarme understödd av en rysk greve.
Året är 1919.

Vad jag förstår är detta den största lettiska
satsningen på en film någonsin.....och jag un-
drar hur är det möjligt.

Jag försöker dra mig till minnes om jag sett
något uslare. Rambo 3 var urkass, Steven
Segal har några riktigt usla saker och så
finns det några svenska komedier som mer
var en omedveten hyllning till....ja, inte fan
vet jag.

Den kvinnliga berättarrösten säger saker som:
"Min stora starka älskade Martin.....", säkert 30
gånger.
"Min älskling Martin, så stor och stark att det räck-
te till oss alla".
"Martin sa att vi alltid skall kämpa för vårat Lettland!!"

Dialogen är så usel att den får Stallone och Segal
till att framstå som Shakspearetolkare.
En lettisk Åsa-Nisse spelar hjälten och då behövs
inga övriga kommentarer.

En flera minuter lång knytnävskamp i ett klock-
torn hade känts fjantig redan på stumfilmens tid.
Nä, det är riktig skit.

Det är faktiskt så dåligt att det har kultstatus.
Men där "Tomaterna anfaller" drev med hela sin
omvärld är alla i den lettiska pekoral helt över-
tygade om att de deltar i ett mästerverk. Just
detta överspeleriet gör den till en omedveten
komedi.

Kommentarer:
#1: kenny

Han längst till vänster på filmaffischen,

är inte det Emrik från Stonefunkers?

2009-09-04 @ 20:17:07
#2: kenny

Har ingentig med ditt inlägg att göra, men

visst är det underbart att Hedman åkt dit för att

ha knaprat steroider? Världens sämste fotbollsbisittare är utslängd från TV!!!

Tack Gud!!!

2009-09-04 @ 20:23:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: