leifsjoqvist

2009-09-09
22:05:43

Psykiatri är bara humbug
Under de senaste åren har läkemedels-
industrin via sina legoknektar, psykiatrik-
erna, lyckats att i princip utplåna alla ideer
som finns i närheten av psykoanalysens.

Legoknektarna säger att psykoanalysen har
problem med sin vetenskapliga trovärdighet.

Jag skulle efter över 30 års jobb med män-
niskor som drabbas av denna strid. I prin-
cip kan man säga att psykiatrin har bara
kemiska preparat att erbjuda psykiska sjuka
och dessa har två stora funktioner.

Jag tänker på tiden när jag jobbade på ett
löpande band på Beijers ackustik och stod
vid en station där jag skulle reglera flödet
av flytande PVC och på knapparna stod det
increase eller decrease. Stod jag där några
timmar gjorde jag fel trots att jag bara hade
två alternativ. Psykiatrikerna har också bara
två alternativ när det gäller deras patienter:
höja eller sänka.


Hela deras kunnande och verksamhet handlar
bara om att söka rätt höja och rätt sänka.Där
finns dock tusentals alternativ av samma sak.
Psykiatrin är alltså inte mycket till vetenskap.
Kan ungefär jämföras med att geologin skulle
reduceras till att bevisa att jorden är rund.

Om några decennier kommer säkert den skandal
som idag utspelas att få ansikten. Människor som
inte klarar att leva i vårt samhälle och som dövas
med kemiska preparat så att de håller sig lugna.Då
kommer psykiatrin att kastas på historiens sophög
och lika där och stinka tillsammans med frenologi,
antroposofi, rasbiologi och annat strunt som velat
kalla sig vetenskap.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: