leifsjoqvist

2010-04-25
20:01:18

falsk varudeklaration
Ytterligare en dag med massage. Idag anatomi
och då i synnerhet muskler. Vi fullbordade halv-
kroppen med massering av armar. Slutade dag-
en med ett fullt halvkroppsset. Oerhört skönt att
få och ganska trevligt att ge.

Jag kom hem och gjorde misstaget att tänka på
vad jag inte skall äta. En grundläggande regel är
att inte tänka negationer. Om jag tänker "jag skall
inte äta nötmix" förloras "inte" i processen i hjärnan
vilken alltid reducerar "inte" till att inte existera.

Alltså åt jag nötmix.
Längst nere i hörnet på förpackningen står det
156kcal. Glad tänkte jag att det var ju inget stör-
re kaloriintag. Nu händer dock något med hjärnan.
Den fattar inte ett "inte"(läs den och fundera)men
när det kommer till siffror då jävlar blir den en
Messerschmidt. Förpackningen innehåller 300gram.
Det där med 156kcal är för varje portion.
Vems portion kan man ju fråga sig.
Min portion är en påse, dvs 300 gram.

Sålunda blev de 156kcal till 1560kcal vilket är avsevärt
mycket mer.

Jag är inte tjock.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: