leifsjoqvist

2010-04-26
16:37:27

Så olika vi kan uppfatta verkligheten
Jag var på massagekurs i helgen.
Det var på det hela taget en trevlig
helg med roliga människor att knåda
och att knådas av.
Jag uppfattade helgen som intressant
och fick verkligen en känsla av att mass-
age är en bra grej.
Jag uppfattade också att vår utbildare var
kunnig, lugn och entusiasmerande.

Döm av min förvåning när jag idag blir upp-
ringd och får veta att en annan deltagare upp-
fattat honom som flummig och sexistisk.
Obegripligt.
Utbildaren berättade att han masserade sin frus
fot och hoppades på lite gos senare och att det
sällan blev så. De som skrattade var kvinnorna
i gruppen och det var i överväldigande majoritet.
Det var allt annat än sexism.

Jag förstod att hans som klagade var mannen på
kursen som hela tiden avbröt och tillrättavisade.
Vad han gjorde där kan tyckas obegripligt.

Det är dock obehagligt hur olika vi kan uppleva
och uppfatta verkligheten.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: