leifsjoqvist

2010-04-16
23:56:58

Se Vänersborg och dö
Imorgon arla skall jag med mitt lag till
Vänerborg och spela cup. Vi skall spen-
dera natten på Scandic hotell och denna
utveckling att slippa klassrumsgolv och
flytta ner i en hotellsäng tycker jag är
en makalös innovation.

I vilket fall har jag ingen relation till Väners-
borg mer än att jag som ung satt på söndagar
i bilkö genom staden då vi for hem från landet
i Värmland på söndagar.


Jag vet inte hur många hundra gånger jag har
åkt igenom Vänersborg, men jag bara riktigt
varit staden två gånger. En gång då jag cyklade
igenom på min tur från Värmland och en gång
för någon månad sedan då vi spelade tränings-
match mot VFK på deras nyanlagda konstgräs.
Det vara dagarna efter deras bandyhall för 250
miljoner kronor hade rasat ihop och skapat ras-
eri hos ortens skattebetalare.

Vänersborg är för en göteborgare vad Sundbyberg
är för en Ekenbo.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: