leifsjoqvist

2010-08-14
23:52:14

En vacker kväll
Igår cyklade jag upp till Härlanda Tjärn på
eftermiddagen. Jag köpte med mig två öl
som jag la i en påse med is. Jag köpte ock-
så ett paket cigaretter för jag ville röka.
Så jag simmade runt tjärnen i trekvart och
sedan öppnade jag en öl läste Tre revolution-
er
av Stefan Jonsson. Molnen skingrades
och det blev en klar sommarkväll. Några tim-
mars läsning och sedan var jag nöjd. Jag stan-
nade till vid Frankes och tog en öl med Kenny
och tjatade med honom några timmar och fick
ett uppslag att läsa en amerikansk historiker
som hette Tony Judt och då speciellt:
Postwar: A History of Europe Since 1945 som
skall vara riktigt bra.

Cyklade hem vid midnatt och tyckte att livet kan
vara riktigt bra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: