leifsjoqvist

2010-08-28
20:27:31

Invandrarparti
Jag funderar på att skapa ett invandrarparti. Jag är
nämnligen oerhört trött på att alla invandrare skall
uppfattas som ett problem. Det ingår numer i kon-
texten att invandrare är synonymt med probelm.
Även om inte alla går så långt som SD så finns det
där.
I princip alla som läser en rubrik om gängvåldtäkt
associerar direkt till invandrare. Varför?
Alla som läser om bidrag associerar till invandrare.
Varför?
Alla som läser förort associerar till invandrare och
gör det av den självklara anledningen att vi har
klumpat ihop att inflyttade etniska grupper i egna
områden. Varför?

Jag som svensk sedan hundra generationer skulle
vara med i ett sådant parti av den enkla anledning-
en att jag bedömer folk utifrån deras vara och hand-
lingar inte deras ursprung.

En första åtgärd att lösa detta problem är att skapa
positiva förebilder. Skriva och prata om aktioner och
företeelser som är positiva och bra. Inte bara problem.
Vad skapar all denna negativism för alla unga som väx-
er upp i vårat land?

Igår debatterades SD och deras vidirga reklamfilm där
slöjbärnade kvinnor jagar en gammal, till synes, svensk
tant i rullator. Är inte det rasism? Är inte det ett struktu-
rellt fördömande av grupper i vårat land? Till saken: vil-
ken etnisk grupp förespråkar jakt på gamla tanter?

SD har en överrepresentation av nazistanhängare och
yttersta högern i deras parti. Gör det alla SDare till naz-
ister och anhängare av yttersta högern?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: