leifsjoqvist

2010-08-05
00:37:11

Konsten att stjäla en boll

Idag gjorde jag iordning saker för träning vid
14-tiden när några småkillar som inspringande
och frågade om det var ok att dricka vatten.
Jag visade dem var det fanns och så dök det
upp två ännu mindre killar och också de ville
ha vatten. Det fick de. När de var på väg ut
hörde jag ett praslande ljud och jag visste att
jag hade nya opumpade bollar i plast på under-
våningen. Jag sprang ner men såg bara deras
ryggar. Killen längst fram cyklade iväg. Det
gick några minuter och jag såg dem stå vid
sidan av Backavallen. Jag tog min cykel och när
de fick syn på mig blev det en jävla fart på
några av dem. Två blev kvar. De bedyrade
sin oskuld och lyfte på tröjorna utan att jag
hade bett dem. Jag sa att jag inte trodde att
de hade gjort något men de som smet hade
snott boll och det från deras egen klubb. Jag
sa vad jag tyckte om det och vad jag tyckte
borde hända med dylika tjuvar.

Några minuter senare när jag börjat träningen
var jag oerhört irriterad över det som skett. I
ena hörnet av Backavallen ser jag huvuden sticka
upp för att sedan försvinna. Detta händer några
gånger. Till slut ropar en av de killar som stan-
nat när jag kom cyklande: Leif det är en tjej som
vill prata med dig......

Jag gick lugnt till mötes mot en ung tjej som gick
genom ingången till planen , i handen höll hon en
boll i plast. Hon räckte nervöst fram den och sa
att det var hennes bror som tagit den och att hon
skulle snacka med honom. Jag log och klappade
så vänligt jag kunde på hennes axel och sa att
det hon gjort var väldigt bra gjort och att allt var
klart för min del.

Stackars pojk! Någon kanske tror att han kom lätt
undan. Sällan! jag har sett när dessa tjejer med
massa skinn på näsan tar hand om sina små bröd-
er. Det enda jag med stor säkerhet kan säga är att
den grabben snor inga bollar igen och att han skall
vara jävligt glad över att ha en sådan syster.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: