leifsjoqvist

2010-08-24
15:05:46

vernissage
Jag var på vernissage på Backa Folket hus idag.
Det var inte särskilt planerat. Meningen var att jag
skulle gjort en poängpromenad med eleverna och
sedan gjort diverse bollaktiviteter på Backavallen.
Då presenterade sig hösten med blåst och regn. Av
en slump kollade jag då att det var vernissage och
jag tog med eleverna dit i halvklasser.

Hinnersson

Det var mest äldre människor där. De tittade storögt
på de unga och de förutsatte att jag var bildlärare och
när jag sa att jag var fotbollstränare och instruktör frå-
gade de vad jag gjorde där.
Konst som konst, svarade jag. Olika former men egent-
ligen syftande tillsamma sak.
Vadå, frågade en man.
Ingen jävla aning, svarade jag, men erkänn att det lät bra!

Gerd Ekdahl

112 verk ställdes ut. Akvareller, skulptur, olja,väv, trä och
blandteknik. Några var foto. Man skall ha tid. När jag gick
förbi en ko i olja för tredje gången frågade en elev vad jag
tyckte och av det blev ett långt samtal och olika synsätt på
konst.

112 ju också SOS. Det kan vara tid att vakna för regeringen
vill dra in pengar åt dessa typer av konstutställningar. Det vo-
re inte så bra för det allmänna kulturmedvetandet.

Abbas Mokhtar
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: