leifsjoqvist

2010-01-03
17:31:44

Aldrig knasa, ens för en 18-årig tjej
Idag åhörde jag en diskussion från två 13-åriga
pojkar som fick mig att inse hur illa ställt det är
med vår lilla värld.

Jag är luttrad. När en 15-årig tjej för några år
sedan blev våldtagen i skogen ovanför där jag
bor blev två grabbar gripna och dömda. De var
fler som var där. Flickan pekade ut dem. De fick
alibi av sina vänner. Flickan troddes inte och var
tvungen att lämna staden. En dag kom ett gäng
till skolan och slet av en kille kläderna och piss-
ade på dem. Jag blev glad. Tänkte rättvisa. Det
var det inte. Gänget trodde han golat. De straff-
ade honom.Hellre att en våldtäktsman kommer
undan än att en flicka får rätt.

Så nu. En 18-årig flicka blir mördad i Hjällbo. Bru-
talt. Säkert är det någon jävla idiot som skall upp-
rätta sin heder eller liknande. Det brukar vara så
när unga flickor mördas.

Jag hör två 13-åringar snacka.
"Feisal säger han såg det...han snackar inte...skulle
 du säga om du såg?".
(Säkert ha denne Feisal inget sett. Säkert vill dess
 13-åringar vara lite rediga och ser inte konsekven-
 sen i vad de pratar om. Men ändå?)

Jag blir förbannad. Så bottenlöst arg. Här sitter två
skitungar och säger att det är ett större brott att
prata med polisen än att sätta dit ett svin som miss-
handlar en 18-årig flicka till döds!

Hur kan det bli så?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: