leifsjoqvist

2010-07-27
12:00:32

Rolig bok
Jag läser Freak av Robert Lagerström. Det är
en biografi över Freddie Wadling. Det är trev-
lig läsning. Det är namedropping över en miljö
som jag levt i och i vissa fall glömt av. Från
punkens födelse -76 fram till dags datum.
Band som Glo, Liket lever, Perverts och låtar
som Ronka hörs ju inte längre. Det är också
en expose över alla Fanzines som gjordes och
detta i en tid utan datorer. Det var gnuggisar,
repro och sättning, ljusbord, linjerat papper och
mycket sax.

Så kommer LOB in i texten och det är märkligt
hur oföränderlig den mannen är. Jag har inte träf-
fat honom på 30 år men varje ord han säger i
texten känner jag igen och också hans överar-
betade götebosska.

För alla som vill veta om ett annat Göteborg än
de goa göbbarnas är detta en rekommenderad
läsning och visst är Wadling intressantare än ge-
mene man i detta han i långa stycken är utman-
ande i sin syn på livet,sex, droger, ockultism och
människor överhuvudtaget.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: