leifsjoqvist

2010-07-03
19:41:06

Wunderschön
Jag stack upp till Delsjön för att bada
denna rekordvarma dag. Termometern
vid köksfönstret sod på 29 grader. Det
blåste dock och det var vågor på Del-
sjön. Hela Backa verkade vara där för
det hej och tjo mest hela tiden.

Jag läste några kapitel till i Katedralen
vid havet,
vilken är en riktig sommarbok.
Om Barcelona på 1300-talet och livet i
staden. Väl skriven.


Jag simmade och tog mig sedan vidare till
Härlanda Tjärn där jag tog några längder
till. Blev lite sen och stannde därför vid
Paddington och tog en cider medans Tysk-
land förnedrade Argentina. Min granne i
baren sa att Argentina var mutade och att
han hade sett sådant här förut. Mina mot-
argument att detkan vara lite svårt att muta
ett landslag i en kvartsfinal utan att det läcker
någonstans viftade han bort. Man missar inte
som Tavez gjorde var hans huvudargument.
Fan tro´t.

Cyklade hem i hettan och stannade till vid
sushibaren på torget och tog en 10-bitars.
Snackade med några juniorer och tog fel
på en annan ung man och hälsade på hon-
om som vore det hans bror.

Hettan pressar. Det är gott. Varför kan man
inte få flera av dessa dagar?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: