leifsjoqvist

2010-06-20
12:41:53

I denna ljuva sommartid
Nu när landet präglas av förnuftsmässig kollaps
har jag flyttat. Det som slår mig när jag flyttar
är hur mycket skit jag samlar på mig. En del
av skiten gjorde mig att ont att slänga. Utklippta
tidningsartiklar under flera sekler samlade pär-
mar. Massor av gamla debatter kom åter.
Tidskrifter som Jakobs Stege, Raw material report,
Nödvändiga nyheter, Gnistan, Marxistisk forum,
Die Befreiung och många andra. Minnen väcks.
Minnen som talar om hopp om ett annat samhälle.
Pretty fucking far away från spektaklet igår.

Nättidningarna var ju fyllda av prinsessskiten.
Det var värre rubriker än jag någonsin sett. In-
te ens tsunamin eller 9/11 kommer i närheten.

Även ministrar som Maud får stå med sin man och
prata om deras bröllop och kärlek. Den ene kändis-
en efter den andra får prata kärlek och ge råd till
de lyckliga två. Allt handlar om tvåsamhet och nor-
mal penetrering under kommande 40 år till ålders
ofruksamhet ställer alla inför andra samlevnadsfrå-
gor.

Danmark slog Kamerun och jag både gladdes och sörj-
de. Dels för att jag alltid gillat Danmark och dels för att
jag alltid gillat Kamerun (åtminstone sedan VM 90)och
hoppas på en framgång för afrikansk fotboll. Efter matc-
en slog jag över till Public service och såg en gråtande
kvinna i nationaldräkt från inre Dalarna som sa att detta
var den största stunden i henens liv och att detta var bra
för nationen. De skapade samhörighet och solidaritet, sa
hon. Säter ligger i Dalarna.

Min mor sa att det var ännu värre när knugen och Silvia gifte
sig. Det var ändå under en tid då ett rött tänkande hade ut-
rymme.

Nu är det väl ändå över.

Jag har värk i hela min kropp. Flytta måste vara en uppfinning
från underjorden. Det upptar veckor av medvetande och pla-
nering och det känns ändå som man alldrig skall bli klar. Sed-
an får man lyfta massa skit som man packat för dåligt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: