leifsjoqvist

2010-06-02
12:00:30

Meningar får olika betydelser beroende på när de läses

Reflexioner en förmiddag en junionsdag:

Jag tittar i Myten om Wu Tau-tzu av Sven Lindqvist.
Redan på de första sidorna hittar jag:att låta den
smula liv och styrka som ännu finns kvar i mig le-
va sitt eget liv.
Den meningen gick 20-åringen förbi men blir central
för 51-åringen.

Läser The brass verdict av Michael Connelly och stöt-
er där på meningen: You might need a favor from me
some day when you´re out there in the big bad world
with no staedy paycheck coming in.
För ett par månader sedan hade detta flutit förbi. Nu blir
det realitet. Inte så som i texten i boken, men jag har in-
sett att ensam är svag. Vi behöver varandra för att få rik-
tigt bra liv.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: