leifsjoqvist

2010-03-03
14:59:36

Arbetslös
Jag sa upp mig från jobbet igår. Lång konflikt
som avslutades. Kan andas igen. Nu vet jag
att också den starkaste är svag. Så efter 35år
i olika yrken har jag en deltid kvar. Vad göra?

Jag skall lägga ännu mer tid på fotbollen och
jag skall skriva.

Idag var jag på arbetsförmedlingen. För första
gången i mitt liv. Det som betonades under sam-
talet med en handläggare var att jag var tvungen
att visa framfötterna och ta alla jobb som erbjöds
mig. Jag förstod att det inte är en dans på rosor
att vara arbetslös.

Ensam är noll.
Ensam är dum.
Ensam är svag om också en kraftig en,
lyfter inte en bjälke en tum,
än mindre ett hus av sten

Majakovski/Nynningen
Kommentarer:

För nästan 10 år sedan (sjukt vad tiden går) fick jag frivilligt sparken. Jag har inte ångrat det en enda gång under dessa år. Iofs hade jag det hyfsat förspänt med en fru som tjänar bra men även utan det hade det varit värt det. Man kan inte gå och vantrivas på jobbet i längden.

Hoppas att du får göra det du vill göra. Lycka till!

2010-03-03 @ 16:36:06
#2: Roger L

Jag pratade med en kvinna igår som är intresserad av både dig o mig i deras privata verksamhet!

2010-03-03 @ 18:25:29
#3: leif

Jag ser framtiden med tillförsikt. Har redan skrivit 4 kapitel på romanen som skulle ha skrivits för 25 år sedan...............

2010-03-03 @ 19:32:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: