leifsjoqvist

2010-03-04
21:39:47

Autister och arbetslöshet
Jag var utan jobb i förrgår. Idag ser det
ut som om det löser sig med den saken.
I vilket fall kändes det under ett dygn
som jag var i fritt fall. Så svag är jag
alltså när strukturen rämnar. Jag ansträng-
de mig till det yttersta att använda KBT-
tekniker och det fungerade hjälpligt.Man
blir dock så skör. När problem uppstår i
denna fas är de att jämföra med jordens
undergång och i de närmaste olösbara.

Jag tänker på de autister jag jobbat med
och runt i 20 år. Kanske det viktigaste runt
dessa individer är fasta strukturer. Så tyd-
ligt det blev för mig under gårdagen. Jag
mår kass som ändå kan förstå och tyda den
verklighet jag lever. Tänk då på autisten som
inte ser sammanhanget utan bara ser världar
rasa. Vem hade inte fått utbrott då?

Det är nog så att man inte riktigt kan förstå om
man inte varit med. Jag hade en ångestperiod
för 15 år sedan. Den var under några veckor
och jag behövde ingen behandlingen men jag
mådde riktigt piss. Då förstod jag vad männi-
skor bortom den gränsen måste stå ut med. Jag
ödmjukades. Den psykiska smärtan är att jäm-
föra med den fysiska och måste upplevas för att
riktigt förstås. Vem kan förstå tandvärk? Bara
den som genomlidit detta helvete.
Kommentar:
#1: Anonym

När människor sitter och inte förstår vikten av struktur och trygghet för dessa medmänniskor är det obegripligt hur såna jävla klökare kan få sitta i chefspossition.



Det sitter så jävla många sådana inkompententa jävla klökare som har rövslickat till sig sådana tjänster utan att det är någon som kollar upp deras kompetens.

Fy fan om det fanns en utredningsgrupp för att kolla upp sådant.

Nä givetvis inte.

Ju mer inavlat dessto säkrare är det.

Hade det varit datoter då jävlar hade det utretts deras kompetens.



2010-03-10 @ 11:44:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: