leifsjoqvist

2010-03-23
20:25:06

Cykel fram
Det regnade till en början men sedan klarnade
det upp. Jag tog min cykel och trampade Göte-
borg runt. Jag lyssnade först till Regina Spector
och hennes geniala Begin to hope. När jag kom
bakom Lidl vid Angereds centrum stod en gam-
mal kvinna och rotade i deras soptunnor.Hon le-
tade efter livets nödtorft och jag lyssnade till
Summer inte the city och gled förbi för att rulla
ner mot Gamlestaden via en av stadens vackra-
ste cykelbanor.

Vid SKF bytte jag skiva och satte på Recorded
Live med Ten Years After. Den kom som vin-
yl i juni 1973 och jag köpte den. Det var en dub-
bel-LP och den var bra riktigt bra.Mest gick sida
4 för där fanns Going home.

Solen skingrade molnen och vägen över Göta
Älvbron gjordes i solsken. Tog vägen förbi klubb-
huset och såg till min glädje att snön nu var bor-
ta för denna säsong och nu kan fotbollen börja
på allvar. Vi har inte 34 planer som Chelsea men
vi har mer patos.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: