leifsjoqvist

2010-03-25
18:13:44

Monster, eller som du och jag?
Nancy Tavsans mördare är anhållen. En 22-årig ung man
som har över 600 vänner på Facebook.
I Bjästa våldtogs Linnea av en ung man. Bjästa tog som
kollektiv den unge mannens parti och inledde en smuts-
kampanj mot den 14-åriga Linnea.

Ingen tror att unga män som ser trevliga ut eller kan
tala om känslor kan våldta eller utöva våld. Våldsmän
och våldtäktsmän skall vara blatte eller se ut som en
förrymd strafffånge enligt schablon A.

I förrgår såg jag en dokumentär som handlade om Joseph
Goebbels dagbok. Till journalbilder skriver Goebbels om sina
vardagar. De var som våra. Han längtar efter kärlek och brå-
kar med sina kollegor. Hans ord kunde skrivits av vem som
helst.

Våldsmannen eller våldtäktsmannen kan vara du och jag. Vi
kan hamna där. Det finns inga garantier. Bara en öppenhet
till våran svaghet kan rädda.  Ju mer vi föraktar svaghet ju
närmare en renässans för nazismen kommer vi.

Det finns ett litet jesuscitat som jag gillar:
Bara den som är utan skuld kan kasta första stenen
Kommentarer:
#1: kockjävel

Keep up the good work!

2010-03-26 @ 01:32:09
#2: Clint

27/3 00:30 TV3

2010-03-26 @ 15:17:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: