leifsjoqvist

2010-03-14
18:37:15

Mycket med magen nu
I fredags hade vi After Work med skolan.
Det var mycket trevligt med musik och sång.
Det serverades också ärtsoppa och punch.
Det finns ju en slags myt om att man får
grymma agser av ärtsoppa. Det är ingen
myt. Idag var jag en vandrande bombfabrik.
Jag stod i källaren och sorterade matchkläder
och trodde i min enfald att jag var ensam i
klubbhuset. Medans jag särade vita från svarta
matchtröjor la jag understundom en brakskit.
De var grymma. Jag var själv imponerad av
volymen. Volymen och mängden. Ibland kom
det fyra snabba smällar på raken.

När jag var klar och gick upp till övervåningen
såg jag en samling leende damer sitt och dricka
kaffe. Det var mammor till ett av de yngre pojk-
lagen. Jag insåg att isoleringen mellan över- och
undervåning kunde varit bättre.

Jag sa inte något utan försvann ut genom entredör-
ren och cyklade iväg.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: