leifsjoqvist

2010-03-21
22:32:53

The boys are back in town
En vecka med Chelsea FC och Chessingham
räckte gott. Jag har fått se en helt annan fot-
bollsvärld än den jag verkar i. Jag skulle tippa
på att med tränare, vakter, städ, kök och park-
arbetare så är säkert 50 personer anställda av
akademin att göra specifika uppgifter.
Alla uppträder oklanderligt och jag har bara stött
på trevliga människor en hel vecka.

Chelsea FC har alltså byggts upp i Cobham vilket
är Englands rikaste område. Här finns knappast
någon kriminalitet och ingen social utslagning. De
bästa skolarna och vård. Här köpte Roman Abramo-
vich areal för att bygga två stora centra och 32 plan-
er.

Trots allt detta är jag inte imponerad av det jag sett
av träning eller i match. Det är alldeles för mycket in-
riktat på styrka och snabbhet. De säger att de lägger
stor vikt vid "tactical skill" men det såg jag inte mycket
av vid dagens testmatch. Det var engelskt. Löpa själv
och långa bollar på Bengt.

God vecka dock och billig, för mig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: