leifsjoqvist

2010-05-15
23:52:38

To hair or not to hair

Jag var ute och cyklade under eftermiddagen
och lyssnade till Muse och deras platta Abso-
lution.
En mycket bra platta och en mycket
spännande band. Någon av deras CD hamnar
alltid i ryggväskan.

Väl hemma i Backa igen stannade jag och köpte
en dricka och stötte ihop med ett gäng grabbar
från fotbollen. Runt 13-14 år. En av dem frågade
ganska snabbt om jag varför jag hade så mycket
hår i ansiktet. Jag hann inte svara innan en annan
frågade om jag rakade min pung.

Jag svarade att jag inte gjorde det.
Då såg han äcklad ut och frågade om inte tjejer
tycker det är äckligt att få hår i munnen.

Jag kände att jag hamnade i en diskussion jag kunde
vara utan. Å andra sidan varför skall man inte prata
vett med unga pojkar om sex och vett. De får ju så
mycket vanföreställningar i sin värld så lite motbilder
kan bara vara bra.

Men jag kom inte på något bra att säga.
Det blev tomt.
Hur förklarar man för en grupp unga pojkar att man
inte har så mycket lust kvar, eller att man tänker på
annat än sex, när de inte tänker på annat. Hur skall
de förstå det? Jag tänkte att det får deras farsor fixa.

 So I drank my lemonade, said hi there fellows and took
my bike and rode to the sunset.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: