leifsjoqvist

2010-05-22
01:02:27

TV
Jag kollar för tillfället Life on mars årgång 2.
Det är riktigt bra. Det handlar alltså om hur
en perosn i nutid hamnar i koma och vaknar
upp 1973. Det är ett intressant stilgrepp. jag
minns mitt 1973 och musiken.

När huvudpersonen skall gå under cover så
kallar han sig Tony Blair och hans kollega het
er då Gordon Brown.
När poliserna sitter och tar några pints säger
den kvinliga polisen att vad världen skulle be-
höva avr en kvinnlig premiärminister. Då skul-
le världen bli en rättvis plats.
En av de missstänkta de jagar heter Master
Bator.

Ikväll kollade jag en australisk skendokumtär
om en man som jobbade med latriner.Filmen
hette Kenny och gjordes 2006. Det är en ras-
ande rolig film om en kille som jobbar med
skit. Han har en kul farsa. När Kenny tar med
pappa på camping säger pappan:
-Nästa gång du planerar något liknande så säg
 till i god tid så att jag kan planera ett självmord.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: