leifsjoqvist

2010-11-08
15:18:01

vårdcentralen
Jag är uppfostrad av en klan med män som föraktar
svaghet. Mina förfädrer dog hellre än gick till läkare.
Min morfar räddades till livet av sina döttrar som ring-
de ambulans när blindtarmen brast hemma. När han
återkom till medvetande pratade han inte med dem
på månader.

Bra karl reder sig själv och smärta är en styvbror som
man kan leva med.

Idag blev jag en kvinna. Jag gav upp. Jag gick till vård-
centralen. Jag blev väl bemött och fick träffa en sjukgym-
nast omgående. Han tittade frågande på mig när jag sa
att jag gått med detta i dryga två månader.
Han tog fram en modell på ryggrad och förklarade var-
för jag  hade ont. Jag kände mig som ett dumt litet barn.

De övningar jag fick göra gjorde ont. Mycket ont. Det var
dock nödvändigt för att det senare skulle göra gott. Jag in-
såg att det fanns en helt annan orsak till varför mina för-
fädrer inte gick till läkaren.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: