leifsjoqvist

2010-10-25
14:11:17

Banken och fylgian
Idag cyklade jag runt i den underbara höstsolen
och lät min illa sargade kropp bara njuta av den
måttliga ansträngningen. Jag stannde till vid red-
bergsplatsen och gick in på Nordea för att lösa ut
en check jag fått av att jag betalat för mycket el-
räkning.
Jag fascineras av banker. Vad gör de där egentligen?
De två i kassan jobar febrilt med sina datorer och låt-
er kön leva sitt eget frustrerade liv. Varför har inte
bakens kassapersonal blott en uppgift att utföra och
det är att serva sina kunder?

Plötsligt reste sig en blatte i 30-årsåldern och erbjöd
mig sin plats. Jag fick en fylgia om att döden var nära.
Östra kyrkogården på andra sidan banken log emot
mig. Vem reser man sig för? Jo , de som ser ut att va-
ra nära döden.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: