leifsjoqvist

2010-10-01
13:27:37

Det händer inte mig
Vi är alla stora i medgång och när
kroppen är frisk. Då är inte tiden att
ta emot varningssignaler.

I förrgår fick jag indikation på ryggont
och jag bannade mig själv för att ha slar-
vat med träningen. Jag har sedan två år
slaviskt följt ett schema med en lång rad
övningar  som syftar til att få ryggen att
må bra.

Så igår slog det till ordentligt och jag blev
halvt förlamad i ryggen och så stack det iväg
i höger ben som jag närmast förlorade kont-
rollen över men smärta fanns det i överflöd.

På morgonen cyklade jag till dagens första lektion
som jag styrde liggandes på en parkbänk utanför
plan. Jag cyklade sedan till vårdcentralen där läk-
aren sa att det troligen var diskbråck. Trots stora
doser smärtstillande gör det fortfarande ont.Rikt-
igt jävla ont.

Det är bättre att vara frisk än ha krämpor, säger
ett gammalt djungelordspråk. Det är bara att hålla
med.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: