leifsjoqvist

2010-10-07
11:11:26

Smärta
Ibland är det väldigt lätt att fördöma människor för
att det är gnälliga och bittra. Sällan kontrollerar vi
om det finns en orsak. Efter nu en vecka med ischias
och ryggont och med en värk som är som knivhugg
vilket gör att jag måste sätta mig eller lägga mig för
att inte förgås så kan jag begripa att människor som
har kroniska ryggbesvär eller exempelvis reumatisk
värk har det svårt. Tyvärr är det som med tandvärk,
bara den som varit utsatt kan förstå denna smärta vil-
ken driver en till gränsen för självmord.

Som det är sagt:
Det är bättre att vara ung, frisk och rik än gammal,
sjuk och fattig.

Det är när vi kommer in i dessa frågeställningar som
emaptin måste utvecklas och därmed frigöra empatins
syster solidariteten.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: