leifsjoqvist

2010-09-29
12:43:16

Mitt utopiska parti

Det finns massor av orättvisor på jorden och
de allra flesta är sprungna ur girighet och ego-
ism och de hör ofta ihop med ägande och kärn-
familj.

De flesta våldsbrott och mord sker inom släkter.
Män slår ihjäl sina kvinnor eller barn. Män slår
ihjäl sina manliga släktingar. Detta är den abso-
lut vanligaste bilden vid våld. Det är massor av
gånger vanligare än invandrarbrott eller gängrel-
aterat våld.

Sak samma med alla sexuella brott. De som förgriper
sig på barn är fädrer mot sina barn. Det är massor av
gånger vanligare än den mytiske pedofilen.

Detta skulle jag vilja att ett parti tog upp på allvar.
Hotet från kärnfamiljen.

Jag skulle vilja att 1 miljard människor slapp att tänka
på att få mat för dagen och undvika svält och undernär-
ing.
Jag skulle vilja att alla krig bara upphörde och att man
slutade hitta på terrorhot för att få terrorisera.
Jag skulle vilja att alla människor hade ett arbetet eller
var med i ett sammanhang och att alla människor kän-
de att de gjorde skillnad, att de skulle saknas om de för-
svann.

Mest av allt skulle jag dock vilja att det fanns ett parti
som såg till att jag slutade att lägga mina cykelnycklar
under frukskålen i TV-rummet och därmed skapa ett
totalt kaos i min lilla värld eller att samma parti såg
till att jag inte la plånboken under en handduk på data-
stolen så jag slapp att spärra kort och lida av allt arb-
ete det för med sig att tappa plånbok, kort och körkort.
Det partiet skulle jag rösta på.
Det vore ett parti som värnade de stora frågorna i livet.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: