leifsjoqvist

2010-09-19
11:17:33

Nu skall det röstas
För första gången sedan 1994 funderar jag på
att göra annat än att blankrösta. Alternativen
är inte markerade. Vänsteralliansen för lite
vänster, men det finns en skillnad. Om man
tycker att mutorna i Göteborg är hemska då
borde man ta sig en funderare över hur svenskt
näringsliv ser ut. Jag tror nog att landets elit
garvar ganska gott affärerna i Göteborg och
säger till sina bröder:
-Fan. kamrater, om de åtalas för att de varit i
 kakburken vad skall hända med oss som ständ-
 igt hämtar vad vi vill ha hos grossisten. Skål och
 höj era glas för ett land som berikar de rika!

I detta land och en västvärld där klassskillnaderna
tagit sig romerska proportioner får man vara med
och stoppa överheten där man kan.

Rösta rött!
Kommentar:
#1: Janne BJernfeldt

Ungefär så tänkte jag också. Inte för att sossarna är något parti för vanligt folk men det borgerliga alternativet är ju rent fruktansvärt. Jag röstade faktiskt på Sahlin i valet till riksdagen.

2010-09-19 @ 17:20:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: