leifsjoqvist

2010-09-28
19:49:00

Vem kan läsa vad polisen skriver?
Jag fick ett brev från polisen, eller rättare min som fick
ett brev från polisen som jag inte kunde låta bli att tjuv-
läsa.
Där stod att brottet var "ofredande" och att ingen förun-
dersökning skulle inledas. Naturligtvis tog jag tag i min
son och frågade vem han ofredat. Det visade sig att det
var min son som blivit utsatt för att någon försökt att lå-
na pengar i hans namn. Utifrån pappret från polisen var
det en omöjlighet att dra den slutsatsen. 

Då brottet mot honom inte åtgärdas får jag ringa Goran
och be honom ta hand om det hela. Goran är hela stad-
ens mest älskade torped. En i grunden varm kille med
hjärtat på rätt ställe och glimten i ögat.
När han skulle inkassera en skuld på 80-talet från en
kille som spelat lite mycket så bad den skulddrabbade
mannen om att de skulle vara lite flexibla. Goran sva-
rade då:
-Du mannen, det enda flexibla som finns i en snar fram-
 tid är dina knäskålar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: