leifsjoqvist

2011-08-10
22:55:42

De ovanliga
Jag satt med en vän på McDonalds vid Backaplan
och tog en kaffe då en man stormade in. Han var
yvig och pladdrade. Han bad en ung kille att hålla
koll på något utanför men jag förstod inte vad.
Vi lämnade stället och jag knycklade ihop ett cig-
arettpaket och slängde i soptunnan. Mannen kom
utrusande och pratade högt om vad jag gjorde
med hans tunna. Han sa att han var uteliggare
och göteborgare och att jag inte visade respekt.
Han tog soptunnan som hade hjul och gick iväg
samtidigt som han muttrade om att det var bättre
förr då folk respekterade människors ägodelar.

Tänkte då på två fantastiska böcker:


och



Mokvist åkte land och rike runt och träffade folk som
lever på ett sätt allt annat än hur huvuddelen av vår
befolkning väljer att leva.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: