leifsjoqvist

2011-08-25
23:47:42

Rädd i Backa
GT stormar fram med rapporter från Backa. Nu
träder en anonym röst fram och säger att hon in-
te vågar säga sanningen då hon skulle riskera att
bli nedslagen.
Jag träffar väldigt få rädda människor i Backa. Där-
emot träffar jag människor som är arga över att ett
massa skitungar förpestar vår stadsdel.
Vad fan skall man göra? Hur skall någon veta att det
skall skjutas mot bilar eller att buset skall ha en upp-
görelse? Det är inte så att man vet vilka det är så att
man kan vittna. Det snackas en massa men det duger
ju inte mycket till i en domstol.
Om jag skulle vara på plats när något händer fick jag
cirkla runt Hjamarsgrillen och följa efter när någon av
bilarna lämnar platsen och då hoppas att jag följer rätt
bil.
Det är en orimlighet att säga att det är få vuxna ute.
Backavallen kryllar av liv varje kväll men vem fan vill
gå runt en grillkiosk en hel kväll?
När går någon någonstans i Sverige runt en grillkiosk
kväll efter kväll?
Hur skall man förhindra att det kastas stora stenar på
bussar?
Vad man uppmanar till är ju medborgargarden och det
är nog inte riktigt meningen.
Jag bor mitt i stormens öga och trots att jag har balkong-
dörren öppen vare sig har jag hört eller sett något jag
skulle kunna ha förhindrat.
Säkert vet jag vilka det är när de griper några men jag
vet ju inte det innan och hur skall jag då ingripa?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: