leifsjoqvist

2011-08-01
20:15:46

jäveln och frukttjuven
Jag badade och läste uppe vid Delsjön och
framåt kvällen var det dags att ta sig hem.
Jag hade tre plommon kvar som jag lindade
in i ett svettig t-shirt och gamla kalsongerna
och fäste sedan lilla paketet bakpå cykeln.
Jag trampade genom staden och såg massa
förväntningsfulla människor i grönsvart som
hoppades på seger i kvällens match mot HBK.

När jag kom till Backaplan gled en skrytbil fram
och höll på att köta på mig. Jag gav honom fing-
ret och pekade mot huvudet. Han vevade ner rut-
an och började gapa och jag sa "pitschke matrina"
till honom och visade en gest som visade den van-
ligaste aktiviteten vid egenkärlek. Han blev inte glad-
are och jag väntade på vad som skulle bli en even-
tuell fortsättning, men han körde iväg. Den ilskan
kommer att hålla i länge.

Jag parkerade min cykel vid Coop och gick in för att
handla en frysväska. Den fann jag och dessutom köp-
te jag en Black Sabbath med tidiga best of. En av de
två första skivorna jag köpte i mitt liv var Paranoid ,
Sabbaths andra platta och samma dag köpte jag på
Waidele vid Redbergsvägen, Nantucket Sleighride,
Mountians mästerverk( 5 öron i Ny Musik).
När jag kom ut från Coop såg jag att någon rotat i
min plastpåse bakpå cykeln. Någon hade stulit tre
plommon. Jag kände en glädje över att veta att han
på köpet fick min svett, piss och rövsmör.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: