leifsjoqvist

2011-12-13
21:26:11

Den ståndaktige cyklisten
Det frestar på att ivra för cykling i dessa dagar.
Det kan vara att ta sig till Åbyskolan för att spe-
la Skol-SM och där märka att de två seten med
två  uppsättningar matchkläder har bytts ut så
att står med bara kortbyxor och en målvaktströja.
Det kan vara att komma på att man glömt bollen
till inomhusträning och få cykla i regnstorm för
att hämta samma boll för att sedan stå genomsur
och se lagom inspirerade spelare fråga hur lång
tid det är kvar på träningen, eller det kan vara
att ta med sig två väskor med matchställ samtid-
igt som man skall vara smart och ta med sig tvätt-
en i papperskasse för att klara allt på en tur och
sedan halvvägs se papperskassen lösas upp och
alla kläder blåsa iväg alternativt dränkas i pölar
med grus och vatten.
Jag måste erkänna att i svaga ögonblick som des-
sa skulle jag kunna tänka mig att det kanske skul-
le vara trevligt med en liten eldriven Fiat.
Jag tror inte heller att kvinnan vars hund jag höll
på att köra över på vägen hem tyckte att gubben
i kortbyxor med två stora väskor och stor svart
plastpåse tyckte att mannen på cykeln tillhörde
de normalas skara.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: